خاطرات روزانه یلدا و یاشار

ماجراهای زندگی یلدا و یاشار

خاطرات روزانه یلدا و یاشار

ماجراهای زندگی یلدا و یاشار

سفرنامه کیش - مرداد 92 - قسمت سوم

روز اول سفر به پایان رسید و ما برگشتیم هتل و روی تخت نرم و بالشهای نرمش یه خواب خوب کردیم !!!

صبح ساعت را گذاشتیم 7:30 که زود بیدار شیم و بریم صبحانه هتل که تعریفشو شنیده بودیم بخوریم . توی آسانسور هتل هم یه اطلاعیه گذاشته بودند که اگر می خواهید در فضای آرام و دنج صبحانه بخورید از 7 تا 8:30 بیاین وگرنه شلوغ می شه ... کلا وقت صبحانه تا ساعت 10 بود .

خلاصه که راه افتادیم به سمت رستوران شمبلیر که محل صبحانه و ناهار بود . صبحانه اش نسبتا مفصل بود اما باز هم به پای هتل دبی نمی رسید ... همه چیز داشت سوسیس ، تخم مرغ پخته ، نیمرو ، املت ، سیب زمینی و قارچ ، عدسی ، لوبیا قسمت گرمش بود و ژامبون مرغ و گوشت ، انواع پنیر شامل پنیر خامه ای ، معمولی و پنیر سه گوش گلپایگان ، عسل ، مربا ، کره ، حلواشکری ، چند نوع نان که شامل بربری فانتزی ، باگت و نان لواش داغ و تازه بود و کیک برش زده که روز آخر تبدیل به شیرینی کشمشی تازه شده بود ، بعد هم انواع نوشیدنی شامل چای ، آب جوش ، نسکافه ، شیر گرم و سرد ، سن ایچ پرتقال و آلبالو و جالب ترین قسمتش املت مخصوص بود که انتهای سالن یه آقای جوانی با دو تا تابه ی کوچولو بود و چیزهایی که دوست داشتی انتخاب می کردی و برات همون موقع املت درست می کرد . در کل صبحانه ی خوبی بود اما گردو نداشت ، انواع کمپوت و ماست میوه ای نداشت که اینها را هتل دوبی داشت .

بعد از خوردن صبحانه یکم قدم زدیم و بعد رفتیم توی اتاق دکمه ی مروط به نظافت را زدیم ( 2 تا دکمه ی لمسی داشت که یکیش مزاحم نشوید و یکی دیگه نظافت بود البته به انگلیسی نوشته شده بود و اینش از هتل دوبی بهتر بود چون اونجا باید یه کاغذهایی دم در می ذاشتیم ) و بعد با سرویس هتل رفتیم پردیس 2 . اینقدر که کیش خلوت بود و مراکز خریدش خلوت تر حتی نمی تونستی بری توی مغازه ها و درست و حسابی نگاه کنی چون همش یکی از فروشنده ها دنبالت راه میافتاد و به زود لباس ها رو نشونت می داد و هی تعریف می کرد ، منم کلا از اینجور کارا بدم میاد و بیشتر اعصابم خورد می شه ، دیگه با یاشار تصمیم گرفته بودیم هر جا خلوت بود نریم تو !!! پردیس 1 و 2 رو دیدیم و بعد تصمیم گرفتیم بریم رستوران عمو اکبر که تعریف غذاهای دریاییش را شنیده بود . نقشه رو نگاه کردیم و دیدیم همون نزدیکیهاست و اشتباهی که کردیم این بود که پیاده دنبالش گشتیم و واقعا خیس خالی شدیم . وقتی وارد شدیم با یک رستوران خیلی ساده و به سبک قدیم مواجه شدیم که نسبتا کوچیک بود و بوی ماهی تو کلش پخش بود . من خیلی بدم نیومد اما یاشار اصلا خوشش نیومده بود . دو پرس ماهی کبابی سفارش دادیم و تندی خوردیم . باز هم به نظر من خوب بود اما یاشار خیلی دوستش نداشت . حدود 45 هزار تومان پول غذاهامون شد و بعد از دم در رستوران یک تاکسی سوار شدیم به سمت هتل . در واقع این اولین بار بود که توی کیش سوار تاکسی می شدیم و نمی دونستیم چقدر می شه . تا هتل راه خیلی کمی بود و 3000 تومان پول تاکسی شد .

چون مبلغش کم بود تصمیم گرفتیم بعد از ظهر خودمون تاکسی بگیریم و بریم مرکز تجاری که اونم خیلی نزدیک هتل بود . کلا مراکز خرید در کیش نزدیک هم هستند .

بعد از ناهار رفتیم هتل و خوابیدیم ، کلا خواب توی کیش خیلی بهم می چسبید ، بدون نگرانی می خوابیدم و نگران دیر شدن چیزی نبودم و وقت بیدار می شدم یه منظره ی قشنگ از دریا و باغ جلوم بود .

ساعت حدودای 5 بود که رفتیم به سمت مرکز تجاری یه گشتی زدیم و تنها مشکل ماه رمضان توی کیش این بود که همه ی کافی شاپ ها و رستوران های  مراکز خرید تعطل بودند و حتی آب هم نبود که بخری ازشون . ساعت حدودای 8 بود که برگشتیم هتل و تو فکر این بودیم که کجا شام بخوریم . یه عالمه صبحانه خورده بودیم و بعدش همکلی ناهار و حالا می خواستیم بریم یه جای خوب شام هم بخوریم و در واقع اصل سفر به نیت شنبه 12 ام بود و می خواستیم حسابی خوش بگذرونیم و جشن بگیریم .

سوار تاکسی شدیم که بریم یه جا شام بخوریم از همون راننده سوال کردیم کجا فست فود خوب هست که گفت بهترین فست فودمون رویال استار هست و ما هم گفتیم ما رو ببر همون جا .

وقتی رسیدیم یک ساختمان بلند بود که گفتند با آسانسور به طبقه سوم برید و همون جا است .

رفتیم بالا و از دیدن یه همچین رستورانی کلی هیجان زده شدیم .

ورودی رستوران رویال استار کیش


وارد که شدیم همه چیز رنگ های ملایم صورتی و آبی و سبز و سفید و بنفش داشت ، همه ی پرده ها ، میز و صندلی ها و لوستر ها ...

همه ی کارکنان لباس های یکدست و خیلی قشنگی پوشیده بودند و همه چیز رویایی بود .

رستوران رویال استار


همه چیز خیلی مرتب و منظم بود . یکی از کارکنان برامون 2 تا منو که به صورت دفترچه بود آورد ، قیمت ها نه خیلی بالا بود و نه خیلی پایین . ما دو تا پیتزای مختلف سفارش دادیم ، قیمت هر کدوم 21000 تومان بود .

روی میزها دستمال های رنگی بود و ظرف های چینی سفید و جام های شیشه ای ...

روی هر میز زنگ های مخصوصی وجود داشت که 2 دکمه یکی مخصوص آوردن صورتحساب و یکی مخصوص صدا کردن گارسون ها و سفارش غذا بود .

وقتی انتخاب کردیم زنگ را به صدا در آوردیم و یک آقایی با لباس مرتب سفارش را گرفت و مثل خیلی از رستوران های تهران در یک سیستم کوچک کامپیوتری که دستش بود ثبت کرد و دور دستشون هم پیجر بسته بودند که هر کدوم از مشتری ها کار داشت متوجه بشند .

غذامون را نسبتا زود آوردند و نحوه ی آوردن غذا سر میز هم بسیار مرتب و زیبا بود و کاملا اصول رستوران و هتل داری را رعایت می کردند .

پیتزاها واقعا عالی و خوشمزه بودند ... البته ما اینقدر سیر بودیم که نصف پیتزاها زیاد اومدند . خلاصه که با شکم هایی پر از غذا برگشتیم هتل و روز دوم هم به پایان رسید


حالا عکس کارکنان و غذاهاشم براتون می زارم البته از فیس بوک خودشون برداشتم ها !!!


پاستای آلفردو

سالاد رویال استار

سوپ بروکلی


غذاها دقیقا در همین ظرف ها و به همین شکل سرو می شن !!!


ادامه دارد ...

نظرات 4 + ارسال نظر
مروا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:10 http://mirabelleplum.persianblog.ir

یلدا جونم معلومه حسابی بتون خوش گذشته
چقدر سفرنامت خوبه
آدم همه چیز رو از نزدیک می بینه
خوشحالم که بتون خیلی خیلی خوش گذشته
سالگرد عقدتون هم مبارک

جای شما خالی
ممنون
تو چرا دیگه چیزی نمی نویسی ... عروس شدی یا نه ؟!!!

سمیرا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:55 http://hamsiahhamsefid.blogfa.con

سلام همیشه به گردش من داشتم درمورد دبی سرچ میکردم به خاطرات شما رسیدم اسم هتلتون تو دبی چی بود ؟ چون میخوام برم و دلم میخواد هتلی برم که غذاهاش خوب باشه ممنون از اینکه جوابم را بدین

هتل کوبثورن بود ... خیلی نزدیک به سیتی سنتر و واقعا خوب و عالی بود ... سفرنامه دبی هم نوشتم باید حدودای اردیبهشت 89 باشه

آلما سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:09

پیتزا 21 تومن به نظرم گرون بوده ها
اما مهم اینه که بهتون خوش گذشته
مرسی که از رستورانا و جاهایی که رفتین می نویسی که به درد ما هم میخوره

آره نسبتا گرونه اما محیطش و نحوه ی سرو کردن غذاش و خود مزه ی غذا می ارزید!!!
خودم قبل رفتن کلی سرچ کردم اما بازم سلیقه ها متفاوته به هر حال من سعی کردم با عکس و قیمت بزارم که بدرد بخوره

صدف پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:44

سلام خوشحالم خوش گذشته دو تا سوال
اول اون دکمه مزاحم نشوید هتل یعنی چی ؟
دوم زنگ های رستوران که مخصوص سفارش غذا و صورتحساب بودن چجوری بودن ؟

یعنی اینکه ما تو اتاقیم و نمی خوایم نظافت بشه و یا کسی در بزنه و ...
روی میز دو تا دکمه بد که روی یکی علامت $ داشت و یکی دیگه یه شکل دیگه بود ... اگه اونی که علامت $ داشت فشار می دادی یعنی صورت حسابو بیارین و اون یکی یعنی اینکه یک گارسون بیاد می خوایم سفارش بدیم یا چیزی نیاز داریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد