خاطرات روزانه یلدا و یاشار

ماجراهای زندگی یلدا و یاشار

خاطرات روزانه یلدا و یاشار

ماجراهای زندگی یلدا و یاشار

روزانه 204

این روزا که دنبال دکتر خوب و یه جای خوب برای غربالگری و سونوگرافی و ... می گشتم اطلاعات نسبتا خوبی تو اینترنت پیدا می شد ... اما بازم من یه سوالایی داشتم که جوابشون نبود ... گفتم خورد خورد بنویسمشون شاید یه روزی به درد کسی خورد ...

برای غربالگری اول که یه آزمایش خون هست که سه تا فاکتور را در خون مادر بررسی می کنه و بعدش هم یه سونوگرافی هست که توی اون اندازه ی مایع پشت گردن جنین ، اندازه سر و وجود تیغه ی بینی را بررسی می کنه و البته چیزهای دیگه ای رو هم چک می کنند توش مثلا مثانه و تعداد ضربان قلب و اندازه ی قد جنین و جفت و ... خیلی بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که آزمایشگاه نیلو ، نسل امید و بیمارستان مهر و بیمارستان صارم خوب هستند ... 

این بین نیلو فقط آزمایش خون را انجام می ده و برای سونو می فرسته یه جای دیگه که اونجای دیگه روی در و دیواراش نوشته قبل از هفته 16 جنسیت جنین را سوال نکنید ... 

بیمارستان مهر هم یه خانم دکتر خیلی خوبی داره که سونو را انجام می ده به اسم خانم دکتر الماسی فقط مشکل اینجاست که بیمارستان سمت زرتشته و توی طرح و البته اینطور که شنیدم معطلی زیادی هم داره !!!

بیمارستان صارم کارها رو خوب و به موقع انجام می ده و ظاهرا خیلی معطلت نمی کنه اما سمت غربه توی شهرک اکباتان و من سمت شرقم و خیلی بهم دور بود !!!

پس من نسل امید را انتخاب کردم که از نظر تجهیزات و کیت های آزمایشگاهی خیلی عالیه و مورد تایید همه ی دکتر ها هست و یه آقای دکتر خیلی معروف و ماهری برای سونوگرافی داره به نام دکتر طهماسب ... 

اما علت اینکه برای سونوهای بعدی هرگز اونجا نمی رم اینه که من ساعت 3:45 وقت داشتم و تقریبا حداودای 9 شب کارم تموم شد و این یعنی یه عالمه معطلی و خستگی و از همه بدتر اینکه همراه را به هیچ عنوان حتی تو سالن انتظار سونوگرافی هم راه نمی داد و فکر کنید شما تو سالن بالا و بابای بچه تو سالن پایین اونم اینهمه ساعت !!!

از هزینه ها بگم که سونوی ان تی و آز غربالگری اول حدودا 290 بود که توش یه مشاوره ژنتیک هم داشت و 35 تومانش مربوط به اون بود که به نظرم خیلی به درد نمی خورد و فقط الکی وقت و پولت هدر می رفت مگر اینکه واقعا مشکل خاصی در خانواده وجود داشته باش از قبل 

غربالگری دوم فقط یک آزمایش خون هست که اینبار 4 تا فاکتور خونی مادر را بررسی می کنه ... برای اون هم بهتر بود برم نسل امید چون معمولا توصیه می شه آزمایش اول هر جا انجام شده دومی هم همون جا انجام بشه که کیت ها یکسان باشند ... روز 9 فروردین ساعت ده صبح رفتم برای آزمایش و یک آزمایش خون ساده که تو آزمایشگاه مسعود در شلوغ ترین زمان ممکن 20 دقیقه طول می کشه ، یک ساعت و نیم طول کشید و خانم های مسوول آزمایش به جای انجام کارها درباره سفرهای نوروزیشون با هم حرف می زدند و ما هم منتظر بودیم تا حرف هاشون تموم شه و اسممون را صدا کنن ... هر دوباری هم که رفتم خون دادم بلد نبودند درست و حسابی خون بگیرند بار اول که هر دو دستم را امتحان کرد ... بار دوم یکم با همون دست اولم سر و کله زد تا ون اومد توی لوله ... جواب غربالگری اول را خیلی زود و بعد از دو روز دادند و خیلی تمیز و مرتب همه ی عکس های سونو را چیده بودند و بار دوم حدودا ده روزی طول کشید تا جواب ها آماده شد ...

دکترم برام سونوی آنومالی اسکن نداد اما من تو صارم وقت گرفته بودم که باید کنسلش کنم ... 

دوستانی که رفته بودند صارم برای آنومالی اسکن از منظم بودن و به موقع بودنش تعریف کردند و اینکه آقای دکتری که بود خیلی خوب همه چیز را توضیح می داد و در آخر هم بهشون فیلم سونو را دادند .

یکی از خوبی های نسل امید این بود که آقای دکتری که بود جنسیت بچه را می گفت و طبق گفته ی کارکنان اونجا از هر 300 نفر شاید یک نفر را اشتباه بگه !!! حالا سونوی بعدی را که برم معلوم می شه که درست گفته یا نه !!!

نظرات 5 + ارسال نظر
دینا شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 16:15

سلام وایییی وقتی وبت رو دیدم واقعا خوشحال شدم فهمیدم بهت کلی تبریک میگم من دوستا و همکارام تو بیمارستان لاله شهرک غرب زایمان داشتن و اگه تحت قرارداد بیمه باهاشون باشی واقعا از هر نظر عالی هستن هم مراقبت هم تخصص کلا همه چی....
(راستی اولین بار ازت خواستم دعا کنی منو کسی که دوسش دارم بهم برسیم حالا دقیقا 2 ماه میشه که عقد کردیم حالا که داری مامان میشه دعا کن زندگیمو بتونم بسازم و واقعا خوشبخت بشم. دعای مامانا خیلی زود میگیره)

خدارو شکر ... خیلی خوشحال شدم براتون ... چشم حتما

لبخند دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 13:29

جنسیت چی بود؟

گفتن احتمالا پسر اما یکی دو هفته دیگه که دوباره برم سونو مطمین تر می شم

لبخند سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:45

هرچی هست سالم و سلامت باشه

گل نسا جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:35 http://purelove.blogsky.com/

ای جانم! بعد از کلی مدت بیای و اولین وبلاگی رو که باز کنی همچین خبر خوبی بشنفی اصلا حال آدم دگرگون میشه و یه حس و حال خیلی خوبی میده به آذم :)
بازم مبارکه یلدا جونم :*


چه خوب که دوستای خوی مثل تو دارم

حوا شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 00:04

چه خبر های خوبی
ایشالا به سلامتی باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد